19 okt. 2014

Tugga på en om dagen

Nu kanske du tror att detta är reklam för vitamintabletterna enomdan. Men det är det inte. Det handlar om något helt annat.

Men det finns likheter. Vitamintabletterna enomdan bygger på att man ska tugga på en tablett om dagen för att få sitt dagsbehov tillfredsställt. Men här talar jag om den dagliga bibelläsningen. Man bör absolut ta in en om dagen av bibelläsningen. Välja ut en passande tuggtablett om dagen och sedan gå och tugga på den. Det är precis som Israels barn plockade manna under ökenvandrigen. En speciell portion dimensionerad för varje dag.

Jag har gjort iordning en förpackning tuggtabletter för den dagliga bibelläsningen. Du får den gratis. Det är en tuggtablett för varje dag. En tuggtablett från varje kapitel i hela Bibeln, 1.346 tabletter. Om du går och tuggar på en tablett varje dag så räcker förpackningen i tre och ett halvt år.

Bibeln säger att den människa är salig som har sin glädje i Herrens undervisning och begrundar (tuggar på) hans ord dag och natt (Psalm 1:2).

Klicka HÄR så öppnar sig paketet.

Du kanske tycker att ett kapitel om dagen är för mycket att tugga på. Jag har även börjat en långsam läsning av Bibeln. En vers, eller del av vers, om dagen. Det kan vara bra att tugga på en liten bit om dagen. Mat som tuggas väl har kroppen lättare att ta emot. 



Vill du läsa långsamt kan du följa med på den långsamma resan. Men det är inte avsett för streckläsning. Läs bara en om dagen. Du får den serverad HÄR. Men tugga, det måste du göra själv.
"Om ni förblir i mitt ord, är ni verkligen mina lärjungar" (Joh 8:31)

/PB

Inga kommentarer: