15 aug. 2016

Det kom ett mejl...

För ungefär ett år sedan fick jag ett mail där någon bad att få Tolkningsboken skickad på mejl. Den fanns då som e-bok och på stenciler.
Jag skickade filen till den som frågat och snart kom ännu ett mejl från samme man:
"Den var ju riktigt bra. Och så lagom nivå för mitt ändamål!
Jag vikarierar en termin på Mariannelunds Folkhögskola och vill använda Tolkningsboken i kursen Bibel-Tjänst. Är det OK? Även om jag tvingas förklara konstiga ord som bonett. Kan du skicka 30 ex av boken till Mariannelunds Folkhögskola"
Det var ju uppmuntrande att en av pingströrelsens folkhögskolor ville använda mina anteckningar från föreläsningar jag haft om hur man ska tolka Bibeln. Det resulterade vidare att vi tryckte häftet i bokform i år. Den blev färdig under sommaren och under hela augusti är den månadens bok på rupeba. Det innebär att du kan köpa boken med 25 % rabatt under den här månaden.

I bokens inledning kan man läsa:

"Det finns många i dag som säger att Bibeln inte är så viktig. Den ger ändå ingen vägledning eftersom den kan tolkas hur som helst.

   Men jag vill påstå att Bibeln inte kan tolkas hur som helst. Bibeln säger inte vad som helst. Gud vill säga något till oss genom Bibeln.

   Och om man verkligen vill förstå så är det inte så svårt att se de bärande budskapen i Bibeln. Mark Twain lär ha sagt: ”Det som bekymrar mig mest i Bibeln är inte det jag inte förstår, utan det jag förstår”.

   Detta häfte är en sammanställning av några föreläsningsanteckningar jag använd då jag undervisat om Bibeltolkning. Häftet vill ge några viktiga verktyg till hjälp för att kunna förstå Bibeln bättre."
Peter Baronowsky

Under augusti kan du alltså köpa TOLKNINGSBOKEN med 25% rabatt. Det är en liten vägledning för den vanlige bibelläsaren om hur man kan förstå Bibeln (47 sidor).

Boken kostar vanligtvis 80 kronor, men i augusti får du den för bara 60 kronor + brevporto (13:-). Sänd ett mejl till info@rupeba.se och beställ boken, så skickar vi bok och faktura till dig. Du kan läsa mer om boken HÄR.
 
Om du föredrar det kan du swischa 73:- till +46 723 96 94 80, så får du bok och kvitto direkt hem i brevlådan (Glöm inte skriva in din adress).

Inga kommentarer: