21 apr. 2018

"Hela mitt liv förändrades på en sekund"

- Dagen -
Frälsningsarméns världsledare, general André Cox, är just nu på exklusivt Sverigebesök. På en presskonferens på fredagen i Stockholm berättade han om utmaningarna för Frälsningsarmén i dag - och om sin egen väg till att bli soldat i den världsvida rörelsen.


André Cox tog emot pressen i ett vårvackert Stockholm, tillsammans med sin fru Silvia Cox, som är president för Frälsningsarméns kvinnor.

Själv är Andre Cox uppvuxen inom armén, men det var inte alls självklart att han själv skulle bli frälsningssoldat.

– Nej, jag var mycket motvillig. Men en dag när jag skulle gå på en Bond-film fick jag plötsligt en kallelse. Det tog en sekund - så förändrades hela mitt liv. Jag såg att jag skulle gå in i Frälsningsarmen och att jag skulle åka till Afrika.

– Den kallelsen har burit mig sedan dess, jag har inte tvivlat en sekund på den, berättar han.


Läs mer HÄR.

Inga kommentarer: